הפתרון שיציל אתכם בעבודה

אוי החיים בעידן המולטי-מסכים…מולטי מאתגר… לא רק שאנחנו צריכים חלוקת קשב של טייסת f-16, העיניים נדרשות ללוליינות אופטית מסובכת. קחו לדוגמא את בעיית המיקוד במסך המחשב (או הטאבלט או הסמארטפון או וואטאבר) למי שיש לו כבר משקפיים לרחוק ולקרוב. טווח המסך הפך להיות החיים עצמם.

(האירוניה של המין האנושי שהוא לא מפסיק לייצר פתרונות מבריקים לבעיות שהוא יוצר…) אז הנה מיטב המוחות והכוחות בתעשיית האופטיקה בעולם כבר הינדסו לנו פיתרון: עדשות משרדיות. מתאים לאדריכלים, מעצבים, מתכנתים, עורכי דין ובעצם כמעט כולנו שבוהים במסך כזה או אחר מעל מספר שעות ביום.

הנה כל מה שרציתם על הפיתוח הטכנולוגי האחרון שיסייע לכם לעבור בשלום את העידן הטכנולוגי (אמרנו שזה אירוני, לא?)

 

כאמור, אנחנו מותחים את שרירי המיקוד של העין עם מעברים מהירים – מהמסך, לסמארטפון, לאדם שמולנו. בכל שנותיי כאופטומטריסטית לא נתקלתי בכמות כה גדולה של מטופלים הזקוקים לפתרונות מתקדמים שיאפשרו להם שליטה בשדה הראייה והקלה על ה-overload שאנחנו מטילים על בבת עינינו. הבעיה המרכזית היא כמובן העדר שדה ראייה לטווח רחב יותר לאורך זמן. גם בפתרונות מולטי מתקדמים, העדשה מוגבלת בטווח הכיסוי האופקי מבלי להזיז את הראש. משורש הרע הזה צומחים ענפים בעייתים נוספים כמו כאבי צוואר, כאבי ראש וכאבי גב. הגוף הגיבור מנסה לעשות את העבודה ולהעביר תמונת מציאות חדה וברורה, למרות שהעיניים כבר לא מסוגלות לעשות זאת לאורך זמן. כתוצאה מכך, ומבלי לשים לב, אנחנו שוקעים לתוך תנוחות מוזרות מול המסך, מקמטים את המצח ומעבירים את העומס גם לשרירי הצוואר והשכמות. יש לזה כבר שם וראשי תיבות מפחידים: Digital Eye Strain Syndrome. בקיצור, המסכים הוציאו אותנו מהפוקוס.

מי שלא נרדם בטקסטים הקודמים שלי על יתרונות עדשות המולטיפוקאל זוכר שהעדשה הרב מוקדית מאפשרת לנו לעבור בצורה חלקה וקלה בין מספר מוקדי ראייה. מה מייחד את העדשות המשרדיות? העדשות המשרדיות תוכננו במיוחד על ידי פיזיקאים ואנשי הנדסת חומרים כדי לאפשר שדה ראייה רחב יותר בטווח הביניים. אלו בעצם משקפי קריאה חכמים, עם ראייה דינמית שניתנים לתכנון לפי צרכי סביבת העבודה של המטופל – מבלי להתפשר. אני יכולה לקרוא ספר או חוזה לאורך זמן, להביט בלבן של העיניים בקולגה שיושב מולי בפגישה, לענות לוואטסאפ ארוך מקבוצת הגן של הילדה – והכל במעברים חלקים ומבלי להרגיש מאמץ. טווח הביניים מ-20 ס"מ ועד 1.5-3 מטר – חוזר לשליטתי.

כל אובייקט בטווח שבין הסמארטפון שלנו, המחשב וסביבת העבודה הקרובה יכנס לפוקוס – בקלות ומבלי שנאמץ את שרירי הראש והצוואר. כאמור, פיתרון נהדר עבור מי שנדרש לעבודה מאומצת מול מחשב כמו אדריכלים, מעצבי פנים, גרפיקאים, מהנדסי תוכנה, אנשי הייטק ובעצם כל מי שחי במייל שלו או בעמוד הבית של אינסטגרם יותר מאשר בבית שלו.

ההסתגלות לעדשות משרדיות הפכה להיות הרבה יותר פשוטה כתוצאה מההתקדמות הטכנולוגית בייצור וגם בגלל שאתם המטופלים הרבה יותר קשובים מאי פעם. כמו תמיד, אני אחזור על המנטרה שמלווה אותי לכל אורך חיי המקצועיים: העין קולטת מידע ויזואלי אבל המוח הוא זה שמפרשן את האותות ומרכיב את התמונה. אחוז ההסתגלות היום לעדשות משרדיות או עדשות רב מוקדיות לטווחים אחרים הוא לאין שיעור גבוה יותר משנים עברו.

אז אם המסכים סוגרים עליכם, והעולם מתחיל להראות כמו סצינה במטריקס (רק מטושטש יותר), זה הזמן לצאת יותר לטבע או להכנס אלינו ולבדוק האם עדשות משרדיות מתאימות לכם.

לתיאום פגישה – 03-6797655.