עדשות מדהימות לדור הבא: מולטיפוקאל לקהל צעיר

בני 35-43? סובלים מעיניים אדומות? עיניים מגורות? כאבי ראש? צוואר? לא רואים מי כתב לכם את ההודעה בווטסאפ? מתקרבים למחשב, מתרחקים מהמחשב? מחליפים בין זוגות משקפיים?

פיתוח טכנולוגי חדש – מולטיפוקאל לקהל צעיר (יחסית) משנה את האופן שבו מיליוני אנשים מתמודדים עם אתגר המסכים והטווחים הקצרים.

אני קוראת לזה מולטי למתחילים. עדשות בטכנולוגיה מדהימה, עם 100 אחוזי הסתגלות. ככל שמתחילים מוקדם יותר, ההסתגלות קלילה יותר והשיפור באיכות החיים – קיצוני לטובה.

אז הנה סקירה קצרה על הבעיה ועל הפיתרון הנפלא שיש לה:

כמו שאני מרבה להסביר למטופלים, בעידן המסכים ולראשונה באבולוציה של המין האנושי, מערכת הראייה מתמודדת עם עומסים לטווחים שאנשי המערות לא ראו ממטר.

תחשבו על זה, עד לפני הופעת המחשב העין שלנו עברה ועבדה בעיקר בטווח הרחוק (מעל 6 מטרים) והקרוב (כל מה שנמצא בין העין שלנו ל-6 מטרים)

עם הופעת המחשב ולאחריו הסמארטפון העיניים שלנו עובדות שעות נוספות בטווחים חדשים לגמרי. קחו לדוגמא את הסיטואציה הדי שגרתית הבאה. אתם עובדים בבית בסלון על המחשב (טווח בינוני-קרוב), לידכם מונח הסמארטפון (טווח קרוב), ועכשיו בן או בת הזוג שלכם עומדת 6 מטר מכם ודורשת חוות דעת מנומקת על האאוטפיט החדש.

העין שלכם עושה נדיה קומאנצ'י

כן, פליק פלאק מהיר בין 3 טווחים. המאמץ במעבר בין מוקדים שונים מפעיל שלושה סוגים שונים של שרירים. כל נסיעה במכונית היא מכון כושר לעין, כי אנחנו עוברים בין הטווח הרחוק (להסתכל קדימה אל עבר הפקק…) לטווח הקרוב של צג הניווט או צג הסמארטפון.

לאורך אלפי שנות אבולוציה נדרשה העין האנושית להתמודד קודם כל עם איומים ואתגרים מרחוק. מי ידע שבמאה ה-21 עיקר הסטרס ו"האיומים" שלנו יגיעו מקבוצת "לג בעומר כיתה ד-4" ולא מאיזה טיגריס בסוואנה.

התוצאה: הרבה מאוד אנשים בטווח הגילאים הצעיר יחסית חווים ירידה בחדות הראייה בטווחים הקרובים יותר שמלווה טשטוש, כאבי ראש ושרירי צוואר וכל שאר הסימפטומים שהם חלק ממה שנשמע כמו פרק במלחמת הכוכבים אבל שייך לנקמת המסכים – Digital Eye strain Syndrome.

שיפור דראסטי באיכות החיים

אז את את המלחמה מול המסכים כבר הפסדנו, עכשיו שדה הקרב עובר לשדה הראייה. בחזית הזאת ניצבים פיזיקאים וחברות האופטיקה הגדולות בעולם שמפתחות פתרונות ראייה להקלה על האקומודציה וחדות הראייה בטווחים החדשים שהביאה לנו הקידמה. אבל הרבה מטופלים לאורך השנים לא רוצים לשמוע על מולטיפוקאל. "זה יקר מדי", "קשה להסתגל", "אני אמתין עד שאני ממש אצטרך", "אני אמשוך עוד כמה שאני יכול" – הן אמירות שאני שומעת. בינתיים, אותם אנשים סובלים מחוסר נוחות וחדות בהרבה מאוד טווחי ראייה ומפגיעה בחוויית החיים. והאמת, אם אתה לא פילוסוף קיומי יווני, אין שום סיבה לסבול.

בדיוק לקהל צעיר שמעוניין לשפר את איכות חייו בצורה דראסטית, פותחו עדשות מולטיפוקאל "למתחילים" במחיר נגיש יותר ובטכנולוגיה שמעניקה הסתגלות חלקה ומהירה גם לטירוני המולטי. עדשות אינדיבידואליות שמותאמות אישית, בדיוק למה שהמטופל זקוק לו.

לפני 10 שנים, מקובל היה למשוך ולדחות את המולטי, מהסיבה שהמטופלים לא התמודדו עם טווחי הסמארטפון והטאבלטים שכיום הפכו להיות חלק אינטגרלי מהיום-יום שלנו.

אם בעבר אופטומטריסטים נמנעו מלהציע פתרונות מולטי מתחת לגילאי 50 הרי שהפיתוחים האחרונים בתחום האופטיקה מאפשרים לנו להתאים עדשות מולטי למתחילים, סופר איכותיות שנותנות מענה לטווחים החדשים עימם אנחנו מתמודדים בעידן המולטי-מסכים.

למידע נוסף על פתרונות מולטי ולהתמודדות עם תסמונת Digital Eye Strain Syndrome מוזמנים ליצור קשר עם הצוות שלנו – 03-6797655