עדשות Polarized לעומת עדשות רגילות – מה נכון יותר עבורי?

עדשות Polarized לעומת עדשות רגילות –  מה נכון יותר עבורי?

משקפי שמש הם אביזרים מצויינים. הם מגנים על העיניים שלך מקרני UV מזיקות, גורמים לך להיראות בכמות המושלמת של קוליות, ואפילו יכולים לתקן את הראייה שלך באותה מידה כמו משקפי מרשם רגילים.
בהינתן הבחירה בין משקפי שמש Polarized ללא Polarized, עם זאת, ייתכן שלא תדעי מה לבחור – או אפילו מה המשמעות של "Polarized".

מה המשמעות של "Polarized" כשאנחנו מדברים על משקפי שמש?
למשקפי שמש Polarized יש ציפוי מיוחד בעדשות שלהם שטוב במיוחד לחסום בוהק. כאשר את לובשת אותם, את עשויה לשים לב שצבעים ופרטים נראים חדים יותר מאשר כשאת מרכיבה משקפי שמש "רגילים".

מה עושות עדשות Polarized?
תפקידן העיקרי של עדשות Polarized במשקפי שמש הוא להפחית את סנוור מהשמש. אבל הם גם יכולים לגרום לצבעים להיראות חיים יותר, להגביר את הניגודיות, ואפילו להפחית את הסימפטומים של מאמץ בעיניים.
הם שימושיים במיוחד אם את מבלה הרבה זמן בחוץ, מכיוון שאת כנראה רוצה להימנע מסנוור תוך כדי ראייה מייטבית של הנוף.

כיצד פועלים משקפי שמש Polarized?
משקפי שמש Polarized מפחיתים סנוור בעזרת עדשות המצופות בפילטר כימי. המסנן פועל כמו רצועות אנכיות של גדר או סורגים ארוזים מאוד על חלון: הוא לא יאפשר שום דבר ארוך ואופקי דרך הרווחים שלו. לכן, כאשר אורכי הגל האופקיים של בוהק מנסים לעבור דרכם, הם לא יכולים להגיע לעיניך.

קשה לצלם? בואי נסתכל מקרוב על הבוהק.

רוב הזמן, האור מתפזר להמון כיוונים שונים לאחר שהוא פוגע בצדדים ובזוויות השונות של עצם. אבל אם האובייקט שטוח – כמו יריעת מתכת, או משטח רגוע של אגם – האור קופץ לכיוון יחיד ומרוכז, ויוצר את האפקט הסופר-בהיר המכונה בוהק.
גלי האור האלה גם מקוטבים, מה שאומר שהם מיושרים לרוב בכיוון אחד – במקרה זה, אופקית. למרבה המזל, משקפי השמש שלך יאפשרו רק אור מקוטב אנכי מעבר לעדשות שלהם. המסנן הכימי הזה סופג את כל השאר.
שלילת סנוור עם משקפי שמש Polarized היא גם נוחה וגם בטוחה. סנוור יכול לגרום לאי נוחות וכאב בעיניים, מה שעלול להוביל לכאבי ראש, מיגרנות ואפילו תאונות דרכים.

מי המציא משקפי שמש Polarized?
יש אנשים שטוענים שעדשות Polarized הונדסו לראשונה בשנות ה-80 על ידי מדענים במעבדת ההנעה הסילון של נאס"א. בהשראת השמן מסנן האור שנמצא בעיני עופות דורסים, הם יצרו סוג חדש של עדשת משקפי שמש שיכולה להגן מפני אור בהיר ומסיח את הדעת.
עם זאת, הסיפור הזה הוא רק חצי אמיתי. למרות שהמדענים האלה אכן יצרו סוג של עדשה מקוטבת, הם לא היו הראשונים לעשות זאת. הקרדיט על כך מגיע לאדווין ה. לנד, פיזיקאי שמוכר בעיקר כממציא מצלמת הפולארויד.
לפני שהעביר את המיקוד שלו למצלמות ולסרטים, לנד השתמש בחומר הפולארויד פורץ הדרך שלו כדי לייצר ולשווק משקפי שמש Polarized כבר ב-1936.

מה ההבדל בין משקפי שמש Polarized ללא Polarized?
עם משקפי שמש Polarized, את לא תהי נתונה לסנוור והשפעותיו המרגיזות (או אפילו מסוכנות). סביר להניח שהראייה שלך תהיה בהירה וניגודית הרבה יותר מאשר אם היית מרכיב עדשות לא Polarized.
למשקפי שמש לא Polarized חסר את הציפוי המסנן סנוור שיש למשקפי שמש מקוטבים.
לבסוף, משקפי שמש Polarized מתומחרים לעתים קרובות מעט יותר מאשר משקפי שמש לא Polarized

איך אתה יכול לדעת אם משקפי השמש Polarized?
אם אינך בטוחה אם משקפי השמש שלך Polarized, תוכלי לגלות זאת בכמה שיטות שונות.
1.החזיקי אותם אל משטח Polarized אחר. במקום שבו עדשות Polarized חופפות בזוויות מנוגדות, הן יוצרות משטח כמעט שחור כהה. תצטרכי למצוא חומר Polarized אחר, בין אם זה זוג שני של משקפי שמש בבית המרקחת או מסך מחשב עם תכונה נגד סנוור.
הסתכלי דרך משקפי השמש שלך ואז הטה אותם ב-60 עד 90 מעלות. אם העדשות עוברות לשחור, אז תדעי שהן Polarized.
2.הסתכלו על מסך LCD. עדשות Polarized יכולות לגרום למסכי LCD להיראות כהים מאוד. אם את מתקשה להבחין מה יש על מסך LCD כשאת מסתכלת דרך משקפי השמש שלך, אז כנראה שהם Polarized.

עדשות Polarized לעומת לא Polarized: באילו כדאי לבחור?
כאשר את מחפשת הגנה מפני השמש, הבחירה בין משקפי שמש Polarized ללא Polarized תלויה לעיתים קרובות באילו פעילויות תעשי, באיזו שעה ביום זה ובהעדפות האישיות שלך.
לעתים קרובות, משקפי שמש Polarized מנצחים כי הם מציעים כל כך הרבה יתרונות ראייה – אבל הם לא מיועדים לכל מצב.

היתרונות של עדשות Polarized
– הפחתת בוהק וראייה משופרת בחוץ: משקפי שמש Polarized הם נפלאים כאשר את מבלה זמן רב בחוץ, בין אם את מטיילת, עושה פיקניק או שייט. הנטייה שלהם להפוך צבעים לתוססת פירושה שהירוקים ייראו ירוקים יותר והשמים ייראו כחולים עוד יותר בהשוואה למשקפי שמש לא Polarized. אזורי צל יהיו מנוגדים יותר בולט לאזורי אור, ותוכלי לקלוט פרטים עדינים למרות שהעולם קיבל גוון מעט כהה יותר.
– כשאת מרכיבה משקפי שמש Polarized מסביב למים, היתרונות הם כפולים: את לא תחווי סנוור, ואת יכולה ממש לראות לתוך המים (אם זה מספיק ברור). אנשים שדגים כתחביב מחזיקים לעתים קרובות במשקפי שמש Polarized מסיבה זו.
– רוכבי אופני הרים, שחקני גולף ורצים עשויים גם ליהנות ממרכיבים משקפי שמש Polarized, מכיוון שהם לא יצטרכו לדאוג שסנוור יפריע לביצועים שלהם.
– עדשות Polarized מתאימות לרוב לתנאי שלג, שבדרך אחרת עלולים לגרות את העיניים עם הבהירות וההשתקפויות הקשות שלה. עם זאת, עדשות Polarized אינן מומלצות לשימוש בזמן סקי או סנובורד, מכיוון שהן עשויות להקשות על ההבחנה בין שלג טרי לקרח המייצר בוהק.
– נהיגה בטוחה יותר בשעות היום: הכביש הוא סביבה בשלה לסנוור. האור יכול להשתקף ממכסה מנוע, פגושים ואפילו מהכביש עצמו (שלא לדבר על הבהירות של פנסים מתקרבים). הרכבת משקפי שמש Polarized בזמן נהיגה במהלך היום יכולה להפחית את הסנוור הזה ולגרום לנהיגה בטוחה יותר ופחות מוסחת.
– פחות מאמץ בעיניים, יותר נוחות: סינוור מופחת פירושו סיכון נמוך יותר למאמץ בעיניים ולתסמינים המגרים שלה. עדשות Polarized יכולות להיות גם מקור להקלה עבור אנשים עם רגישות לאור, ולעתים קרובות הן מומלצות לחולים שעברו ניתוח קטרקט.

החסרונות של Polarized מקוטבות
בהירות מופחתת כאשר מסתכלים על לוחות מכשירים ומסכי LCD: למרות שעדשות Polarized יכולות להקל על החיים במובנים רבים, הן אינן הבחירה הטובה ביותר עבור כל מי שצריך להסתכל על תצוגות מסך מסוימות לעבודה.
לדוגמה, רוב הטייסים לא צריכים להרכיב משקפי שמש Polarized בזמן הטיסה, מכיוון שהם יכולים להפוך את לוח המחוונים של המטוס לקשה יותר לראות. חלקים מסוימים של מכונות כבדות כוללות בקרות דומות ואסור להפעיל אותן על ידי מי שמרכיב עדשות Polarized.
העדשות עשויות גם להשפיע על התצוגה שלך על מסכי מחשב, מסכי כספומט והמסכים במשאבות של תחנות דלק. זה רעיון טוב לבדוק את משקפי השמש Polarized שלך עם מסכים שונים כדי לראות כיצד הם יכולים להשפיע על הראייה שלך.
קושי רב יותר לראות כתמי קרח, במיוחד בתנאי תאורה חלשה: בתרחישים מסוימים, ייתכן שתרצי לראות את הבוהק משתקף מכתמי קרח – הידיעה היכן נמצא הקרח יכולה לעזור לך להימנע מכך!
אם את גולשת במורד ההר או גולשת סנובורד ולא רוצה להחליק, או אם את נוסעת במקום שבו עשוי להיות הרבה קרח שחור, אז אולי תרצי להשאיר את משקפי השמש Polarized שלך בבית.
בנוסף, מכיוון שהן כל כך טובות בחסימת אור חריף, עדשות Polarized יכולות להפוך את הסביבה החשוכה לכהה עוד יותר. מסיבה זו, את לא צריכה ללבוש אותם בזמן נהיגה בלילה.

האם משקפי שמש Polarized טובים יותר לעיניים שלך?
משקפי שמש Polarized מציעים הרבה יתרונות ראייה, במיוחד לטיפוסי חוץ. הם יכולים להגן עליך מפני בוהק ומאמץ בעיניים, לשפר את הראייה שלך על העולם, ואפילו להפוך פעילויות מסוימות לבטוחות יותר.
אבל הן לא טובות יותר או בריאות יותר לעיניים שלך מטבען מאשר עדשות לא Polarized – הכל תלוי איך את משתמש תבהן.
הכרת ההבדל בין משקפי שמש Polarized ללא Polarized אמורה לעזור לך לבצע את הבחירה הנכונה עבורך.
הטיפ האחרון שלנו: לא משנה איזה סוג של משקפי שמש תחליט לקנות, וודא שיש להם הגנה מובנית מפני UV ומסגרות שגורמות לך להרגיש מהמם.