היתרון של הצרפתים


"הטבע אינו נחפז, אך מצליח להשיג הכל" (לאו דזה)

מוקפים בהרים מחודדים, עמקים ירוקים, וכרמים לאינסוף אנשי חבל ה-Jura שואפים עמוק לריאות את הסביבה ולוקחים את הזמן לסיבוב. לצד היותו מרכז קולינרי לגבינה ויין, הגלויה הזאת שמתחזה למקום שהיה באמת על גבול שוויץ, היא גם אחד ממרכזי האופטיקה הוותיקים, המקצועיים, הנועזים והתוססים (בחביות עץ אלון צרפתי כמובן…) בעולם.

עם יתרון תחרותי לא חוקי (טבע עוצמתי ומעורר השראה) ויתרונות קונבציונליים יותר (ידע ומסורת עשירה ביצירת קולקציות אופטיות) הפך האזור הזה לבבת עינה של תעשיית האופטיקה. וצודק המיסטיקני הסיני בציטוט למעלה – כשאתה מוקף בטבע מרהיב ומרחיב, הזמן נוטה להאט וכל מסגרת מקבלת תשומת לב כמו מנה במסעדת מישלן. עשרות תהליכים שונים עוברת כל מסגרת עד שהיא מגיעה לגשר האף, אבל כמו כל דבר הכל מתחיל בראש.

אצל ברונו שוסינייאנד (בצרפתית זה נשמע יותר טוב), אופטומטריסט מומחה ויוצר קולקציות בעבודת יד, הנוף שבחוץ הופך לדימוי פנימי. ברונו, שבעצמו מקפיד לייצר במפעל את המודלים הראשונים, הוא אולד סקול אמיתי שלוקח עיפרון ומחברת ומצייר את האב-טיפוס הרבה לפני שהוא הופך לשרטוט ממוחשב. ההבנה העמוקה שלו לגבי הצרכים האופטיים של הלקוחות מביאה למיזוג מושלם בין אסתטיקה לפונקציונליות. העיניות נוטות להיות דרמטיות, גיאומטריות. גשרי האף מחברים בין מזרח למערב. כאופטומטריסטית מאוד קל לי להתאים את הקולקציה למגוון של תווי פנים ומרשמים. הוא מצליח לייצר שילוב מיוחד של איכות, צבעוניות, חדשנות עוצמה ועם זאת תחושה קלילה כמעט מרחפת. התוצאה היא מסגרות שהם מופת של מצוינות קלינית ומשחקי צבע, צורה וחומר בהשראת היופי מסביב. משקפיים על-זמניים שנוצרו לאט, כדי שיישארו יפות ורלבנטיות גם בזמנים המשתנים.

לקולקציית השמש לחצי כאן
לקולקציית הראייה לחצי כאן