אסטיגמציה (צילינדר) וראיית לילה

אסטיגמציה ואורות: כיצד אסטיגמציה משפיעה על ראיית הלילה שלך

עבור נהגים רבים אורות בצידי הכביש מועילים וחשובים מאוד לצורך הגעה ליעד, אך אם יש לך אסטיגמציה לא מתוקנת, הם עלולים להסיח את הדעת או אפילו לסכן אותך. לפעמים האורות יכולים להיראות מפוספסים, מטושטשים או בכמו הילה או אפקט שיכולים להשפיע על כישורי הנהיגה בלילה.

למה זה קורה? ואיך אפשר להתמודד עם האסטיגמציה הזו בבטחה ?
האסטיגמציה יכולה לעוות את האורות כמה דרכים ובמקום תמונה ברורה את עלולה לראות- אורות מפוספסים, אורות הילה, אורות מטושטשים או מוקפים התבנית התפרצות כוכבים
התמונות שלהלן מתארות כיצד העין לא אסטיגמציה  תראה אורות בניגוד לאופן שעין עם אסטיגמציה תראה את אותם אורות
כדי להבין איך אנשים עם אסטיגמציה רואים את האורות אנחנו צריכים להזכיר לעצמנו מה זה אסטיגמציה ואיך היא פועלת.

אסטיגמציה מתייחסת לעקמומיות לא סדירה של קרנית העין. במקום להיראות כמו כיפה חלקה שנכרתה מכדור, קרנית אסטיגמטית עשויה להיראות כמו כדורגל או ביצה. (את יכולה להיות גם אסטיגמציה בעדשת העין שלך, המכונה אסטיגמציה עדשה).
צורת הקרנית קובעת כיצד האור מתכופף כשהוא חודר לעין. קרנית ללא אסטיגמציה ממקדת את האור לנקודה אחת ברשתית העין. בגלל הקימור הלא אחיד שלה, קרנית עם אסטיגמציה מכופפת את האור כך שיש לה מספר מוקדים בתוך העין במקום רק אחת.

התוצאה? ראייה מטושטשת בצורה מעצבנת. שלא כמו קוצר ראייה ורוחק ראייה, אסטיגמציה משפיעה בדרך כלל על הראייה שלך לקרוב וגם למרחק, כך שקשה לברוח מהטשטוש.

עם זאת, חשוב לציין כי אסטיגמציה משפיעה על כל עין בצורה שונה. אם אתה רואה אורות כמו אלה המעוותים בתמונה למעלה, זה לא בהכרח אומר שיש לך אסטיגמציה – ייתכן שיש לך סוג אחר של שגיאת שבירה, או משהו אחר לגמרי. קבע בדיקת עיניים כדי לבדוק את הראייה שלך!

כיצד אסטיגמציה משפיעה על ראיית לילה?
בלילה, האישונים שלך מגיבים לחושך על ידי התרחבות כדי לאפשר יותר אור להיכנס פנימה.
בדרך כלל זו לא תהיה בעיה, אבל עבור עין עם אסטיגמציה, אישון מורחב אומר שלאור יש אזור גדול עוד יותר להיכנס אליו ברגע שהוא עובר דרכו הקרנית הלא אחידה.
ככל שיותר אור מתפזר לנקודות מוקד מרובות בתוך העין, בעיות הראייה הנגרמות מאסטיגמציה – אורות מטושטשים והכל – הופכות בולטות יותר. וכשאתה נוסע בלילה, זה הדבר האחרון שאתה רוצה.

מה אנשים עם אסטיגמציה רואים בלילה?
בלילה, אנשים עם אסטיגמציה יכולים לחוות את אותם עיוותים חזותיים כפי שהם עלולים לחוות במהלך היום.
אבל בגלל שהניגוד בין מקורות האור והחושך שמסביב הוא כה בולט, ומכיוון שהאישון של העין קולט יותר אור בבת אחת, העיוותים נראים הרבה יותר בולטים.

טיפים לנהיגה בלילה עם אסטיגמציה
נהיגה בטוחה בלילה כאשר יש לך אסטיגמציה דורשת אמצעי זהירות מסוימים. עיין בטיפים שלהלן, וזכור: לעולם אל תפעיל רכב אם אתה חושב שהראייה שלך תפריע ליכולתך לנהוג.
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם האורות המטושטשים הנגרמים מאסטיגמציה היא … לטפל באסטיגמציה שלך. למרבה המזל, ישנן דרכים רבות לעשות זאת.

1.הרכיבו משקפי ראייה : לאחר שאופטומטריסט יקבע את מרשם העיניים שלכם, תוכלו לקנות משקפיים שיתקנו את האסטיגמציה שלכם. הקפד לחפש עדשות בעלות ציפוי אנטי רפלקטיבי. יחד עם המרשם שלך, הן אמורות להפחית את ההשפעות המפוספסות והמטושטשות סביב אורות בלילה.
הערה: אנו ממליצים שלא לרכוש משקפיים עם עדשות צהובות וגוונות המשווקות לנהיגה לילית. משקפיים אלה נבדקו ונראה שלא הופכים את נהיגת הלילה לבטוחה יותר – למעשה, הם עלולים להקשות על הראייה.
2.הרכיבו עדשות מגע טוריות: עדשות מגע טוריות, שעוצבו במיוחד לעיניים עם אסטיגמציה, הן חלופה פופולרית למשקפיים. מחקרים מראים כי הרכבת סוג זה של עדשות מגע יכולה להוסיף דחיפה משמעותית לכישורי הנהיגה הטקטיים שלך אם יש לך אסטיגמציה.
3.שקלו ניתוח או טיפולים אחרים: יש אנשים המטפלים באסטיגמציה שלהם בניתוח כגון LASIK או בטיפולים מתמשכים כמו אורתוקרטולוגיה – עדשות מגע הנלבשות בן לילה ומעצבות מחדש את הקרנית שלך בהדרגה. עם זאת, שיטות אלו עשויות לעלות ביוקר, ולא כולם זכאים להן. בנוסף, חלק מהאנשים עדיין יכולים לחוות עיוותים כגון הילות ובוהק בעקבות ניתוח שבירה.
4.הצטיידו בטיפות עיניים: אם העיניים שלך נוטות ליובש, אולי תשקול לשמור בקבוק של טיפות עיניים מרטיבות בהישג יד. (למרכיבי עדשות מגע כדאי לרכוש רק טיפות עיניים שאושרו לשימוש.)
5.נקה את המשקפיים באופן קבוע: משקפיים כתמים או מפוספסים יכולים להפחית באופן דרמטי את חדות הראייה שלך. אם אתה מתכוון לנהוג בזמן שאתה מרכיב משקפיים, שמור תמיד מטלית מיקרופייבר (ואולי תרסיס עדשות כלשהו) בקרבת מקום כדי לשמור על העדשות שלך נקיות וברורות.

טיפים שעוזרים לנהיגה שלך
בנוסף לתיקון האסטיגמציה שלך, אתה יכול לבצע שינויים קטנים בהרגלי הנהיגה שלך שעוזרים לראיית הלילה שלך.
1.נקה את השמשה הקדמית, המראות, החלונות והפנסים הקדמיים: בדיוק כמו עדשות המשקפיים, חלקים אלה במכונית שלך עלולים להיות כתמים או מעורפלים, מה שמוסיף לבעיות הראייה הנגרמות על ידי אורות מטושטשים. ניקוי שלהם באופן קבוע יבטיח תצוגה ברורה יותר (והמכונית שלך תודה לך).
2.כוונן את המראה האחורית שלך כדי להשתמש בהגדרת הלילה: עיין במדריך של המכונית שלך כדי ללמוד כיצד להפעיל הגדרה זו במראה האחורית שלך, מה שעוזר לחתוך את הסנוור מפנסי מכוניות אחרות.
3.הורד את הבהירות של צגי המכונית שלך: בדוק אם אתה יכול להפוך את תצוגות לוח המחוונים לקצת עמומות יותר ופחות מסיחות את הדעת.
4.תרגל טכניקות נהיגה בטוחה בלילה: אסטיגמציה או לא אסטיגמציה, כולם צריכים לנהוג בזהירות יתרה בלילה. אל תבהה ישירות בפנסים הקדמיים של כלי רכב אחרים, ודא שאינך מנומנם או מוסחת, והישאר מודע לסביבתך. הקצו קצת זמן נוסף לטיולים שעשויים להיות מהירים וקלים יותר במהלך היום.

טפל באסטיגמציה שלך והרחק אורות מטושטשים
נהיגה בלילה עם אסטיגמציה יכולה להיות מעצבנת ולמען האמת, מפחידה. יתרה מכך, זה יכול לסכן את הנהג ואנשים אחרים על הכביש.
אבל עם אסטיגמציה לא אומר שאתה לא יכול לנהוג בלילה – אתה רק צריך לקבל את תיקון הראייה הנכון ולוודא שאתה נוהג בזהירות. והיי, אפילו נעזור בחלק הראשון הזה.

קבעו עכשיו תור לבדיקה אופטומטריסטית מקצועית 🙂