הכל אודות עדשות דחוסות (high index)

מהן עדשות בעלות אינדקס גבוה, והאם אתה צריך אותן?

עדשות עוזרות לך לראות על ידי כיפוף האור. עדשות בעלות אינדקס גבוה הן עדשות המכופפות את האור בצורה יעילה יותר מאשר סוגים אחרים של עדשות משקפיים, בשל אינדקס השבירה הגבוה שלהן. הם מאפשרים לאנשים עם מרשמים חזקים להרכיב משקפיים עם עדשות דקות יותר, פחות בולטות.
עדשות עם אינדקס גבוה יכולות לתקן את רוב שגיאות השבירה הנפוצות, כולל קוצר ראייה, רוחק ראייה, פרסביופיה ואסטיגמציה.

הרבה מאמינים כי מרשמים למשקפיים חזקים יותר משתווים לעדשות עבות יותר. התקשורת הנציחה את הרעיון הזה, עם הדמויות הממושקפות שלה עם משקפיים עבים שגורמים לעיניים שלהן להיראות גדולות ומפוחדות.

אבל בימינו, הטכנולוגיה מפריכה את המיתוס הזה: עדשות בעלות אינדקס גבוה יכולות להכיל מרשמים חזקים לעיניים עם עדשות דקות וקלות משקל כמעט בכל מסגרת.

הסבר על עדשות עם אינדקס גבוה
המונח "אינדקס גבוה" מתייחס למקדם השבירה של עדשה. מקדם השבירה הוא מדד ליכולת של העדשה לכופף אור: ככל שמקדם השבירה גבוה יותר, כך העדשה יעילה יותר בכיפוף האור ובתיקון הראייה.
לכן עדשות עם אינדקס גבוה הן חזקות למדי. הם יכולים לתקן בעיות ראייה חמורות יותר תוך תופסות מקום זהה או פחות כמו עדשות משקפיים אחרות.
בעיקרון, ככל שמקדם השבירה של העדשה גבוה יותר, כך המרשם שלך יכול להיות חזק יותר מבלי להצריך עובי נוסף.

ממה עשויות עדשות בעלות אינדקס גבוה?
רוב העדשות בעלות אינדקס גבוה עשויות מפלסטיק. חומר העדשה עובר תהליך ייצור מיוחד כדי להבטיח שהאינדקס יהיה עם שבירה גבוה. ישנן גם עדשות זכוכית בעלות אינדקס גבוה, אך הן לא נרשמות לעתים קרובות כל כך.

אילו חוזקות מרשם זקוקות לעדשות בעלות אינדקס גבוה?
מרשמים לעיניים של +/-4.00 ומעלה יכולים להפיק תועלת מעדשות בעלות אינדקס גבוה. אנו ממליצים על עדשות 1.67 עם אינדקס גבוה לאנשים עם מרשמים בין +/-4.00 ל-+/-8.00, ו-1.74 עדשות עם אינדקס גבוה לאנשים עם מרשמים של +/-8.00 ומעלה.
אנשים עם חוזק מרשם נמוך יותר בדרך כלל לא יבחינו בהבדל בעובי או שיפור הראייה על ידי בחירה בעדשות בעלות אינדקס גבוה. עם זאת, האופטומטריסט או האופטיקאי שלך תמיד יהיו השופטים הטובים ביותר לגבי מה שיעבוד הכי טוב עם המרשם שלך.

מה ההבדל בין עדשות בעלות אינדקס גבוה לעדשות אחרות?
– עדשות עם אינדקס גבוה הן בדרך כלל דקות יותר ויכולות להיות קלות יותר בהשוואה לסוגי עדשות אחרים. לדוגמה, עדשת פלסטיק רגילה (עם מקדם שבירה בסביבות 1.50) ועדשה בעלת אינדקס גבוה של 1.67 עשויות לקבל את אותו מרשם, אך העדשה בעלת האינדקס הגבוה יכולה להיות דקה עד 30%. .

– לעדשות פלסטיק קונבנציונליות יש מקדם שבירה שמרחף סביב 1.50, בעוד שמקדם השבירה של עדשות זכוכית קונבנציונליות הוא בערך 1.52. עדשות בעלות אינדקס גבוה יהיו כולן דקות יותר מהעדשות הללו, אך מידת הדקות שלהן תשתנה בהתאם לחומר שלהן, למרשם הנתון ולמסגרת שבה הן משמשות.

– עדשות בעלות אינדקס גבוה בדרך כלל כוללות את אינדקס השבירה שלהן בתוך השם שלהן, כך שאתה יכול לצפות כמה רזות הן עשויות להיות על ידי התבוננות במספר המיועד להן. לסוגים הנפוצים ביותר של עדשות בעלות אינדקס גבוה יש מדדי שבירה של 1.61, 1.67 ו-1.74.

מה ההבדל בין עדשות עם אינדקס גבוה לפוליקרבונט?
עדשות פוליקרבונט עשויות מפלסטיק עמיד בפני פגיעות עם מקדם שבירה של 1.59. מקדם השבירה הזה הופך אותן לדקות יותר מעדשות פלסטיק סטנדרטיות, אך לא דקות כמו עדשות בעלות אינדקס גבוה עם מקדם שבירה גבוה יותר. לדוגמה, עדשות ה-1.67 שלנו עם אינדקס גבוה הן דקות יותר בכ-20% מעדשות הפוליקרבונט שלנו.

מה ההבדל בין עדשות 1.67 ו-1.74 עם אינדקס גבוה?
עדשות 1.74 עם אינדקס גבוה הן עד 10% דקות יותר מ-1.67 עדשות עם אינדקס גבוה. לשתיהן אינדקס שבירה גבוה ויכולות להכיל מרשמים חזקים, אך עדשות 1.74 בעלות אינדקס גבוה מיועדות לעדשות חזקות במיוחד: +/-8.00 ומעלה.

מהם היתרונות של עדשות בעלות אינדקס גבוה?
– הן דקות יותר, קלות יותר ופחות פולשניות בתוך המסגרות, בניגוד לעדשות עבות יותר שעלולות לבלוט החוצה. עדשות בעלות אינדקס נמוך יכולות גם להגדיל או לכווץ את מראה העיניים שלך, וזה לא כל כך סיכון עם עדשות בעלות אינדקס גבוה. .

– הן מגוונות. עדשות עם אינדקס גבוה יכולות להיות חד-ראייה, פרוגרסיביות ואפילו מגיבות לאור. אתה יכול גם לבחור בעדשות עם אינדקס גבוה המסננות אור כחול, ואם אתה מקבל משקפי שמש, גם עדשות מקוטבות עם אינדקס גבוה הן אופציה. לא משנה איך תרצה להתאים אישית את עדשות המרשם שלך, זה הימור טוב שעדשות עם אינדקס גבוה יכולות לשחק יחד.

– הן מתאימות לרוב המסגרות. בחירת המסגרות שלך לא תהיה מוגבלת על ידי עדשות בעלות אינדקס גבוה: הפרופיל הדק שלהן מאפשר להן לעבוד עם סגנונות מסגרות רבים אם יש לך מרשם גבוה יותר. (אנו ממליצים לבחור מסגרת שתרכז את העיניים מאחורי כל עדשה כדי להפחית את עובי העדשות שלך. ככל שהמרשם שלך חזק יותר, כך זה חשוב יותר! מסגרות גדולות יותר = עדשות עבות יותר, ללא קשר למקדם השבירה).

– הן נוחות. עדשות עם אינדקס גבוה לא יישבו כבדות על האף והאוזניים, והן נמצאות בסיכון נמוך יותר להחליק מטה מאשר עדשות עבות יותר.

מהם החסרונות של עדשות בעלות אינדקס גבוה?
– הן לא עמידיות בפני פגיעות כמו עדשות אחרות. עדשות עם אינדקס גבוה הן לא תמיד הבחירה הטובה ביותר עבור ילדים או עבור מישהו שעוסק בספורט עם מגע גבוה, מכיוון שהן מעט יותר שבירות מעדשות פוליקרבונט ועדשות פלסטיק אחרות.

– הן יכולות לעלות יותר מאשר עדשות אחרות. בשל החומרים ותהליך הייצור שלהן, עדשות בעלות אינדקס גבוה יכולות להוסיף עלות נוספת לחשבון המשקפיים שלך. חלק מהמוכרים מתמחרים עדשות עם אינדקס גבוה במאות דולרים יותר מאשר עדשות קונבנציונליות. ב-Warby Parker, הזמנת עדשות בעלות אינדקס גבוה תוסיף 50-150 דולר לסך הכולל שלך.

– הן משקפות יותר מעדשות אחרות. עדשות עם אינדקס גבוה נוטות להחזיר אור, מה שעלול להסיח את הדעת בסביבות בהירות. נכס זה עשוי להפוך את זה לקשה יותר לראות ולנהוג בלילה. ציפוי אנטי-רפלקטיבי הוא אפוא הכרחי עבור עדשות בעלות אינדקס גבוה – וכולנו מגיעים עם ציפוי זה כבר מוחל.

האם אתה יכול לקבל עדשות עם אינדקס גבוה במשקפי שמש?
כן, למשקפי שמש יכולות להיות עדשות עם אינדקס גבוה. עדשות בעלות אינדקס גבוה יכולות להיות מקוטבות או בעלות ציפוי שיקוף, כך שתוכל לעצב את משקפי השמש המרשם שלך כאוות נפשך.

האם עדשות עם אינדקס גבוה שוות את זה?
אם האסתטיקה שלהן מושכת אותך, עדשות עם אינדקס גבוה הן דרך מצוינת להשיג את העדשות הדקות ביותר עבור מרשם גבוה. בהשוואה לעדשות עם אינדקס שבירה נמוך יותר, היתרונות שלהן עולים על העלייה במחיר עבור לובשים רבים.

 

מעוניינים? קבעו תור לבדיקה אופטומטריסטית , וראו האם העדשות בעלות אינדקס גבוהה מתאימות לכם.